П. 1.2. Історія розвитку машинобудування

logo turner2

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Реєстрація
Авторизуйтесь для отримання можливості робити закладки.

Токар. Спеціальна технологія. 2 розряд. Тема 1. п. 1.2.

 

Історія розвитку машинобудування

Історія створення машин налічує багато тисячоліть, а першими матеріалами які обробляла давня людина – були деревина, кістка, камінь. Доказами цього служать різці, які було знайдено в 1949 році проф. Б.Куфтіним при розкопуванні Анневського кургану в Грузії. Різець, що був зроблений з бронзи, мав ріжучі кромки з обох сторін стрижня, при чому форма кромок була різна. Цей різець застосовувався для обробки деревини, золота і срібла...

image002

Відомий також кам’яний рельєф, який відносять до елліністичної епохи Єгипту (близько 300 р. до н. е.), на якому зображений токарний верстат. Він мав дві стійки із центрами, між якими знаходилася деталь, що оброблялася. Її закріплення відбувалося зв’язуванням кінців стійок, що далеко виступали за лінію центрів. На деталь, що оброблялася накидували шнур, перетягуванням якого забезпечувалося її обертання. Одна людина обертала деталь, а інша вручну тримала різець і знімала шар матеріалу. Перші відомості про гайку яка була виточена на токарному верстаті відносять до 362р. н.е.

Історія створення машин налічує багато тисячоліть, а першими матеріалами які обробляла давня людина – були деревина, кістка, камінь. Доказами цього служать різці, які було знайдено в 1949 році проф. Б.Куфтіним при розкопуванні Анневського кургану в Грузії. Різець, що був зроблений з бронзи, мав ріжучі кромки з обох сторін стрижня, при чому форма кромок була різна. Цей різець застосовувався для обробки деревини, золота і срібла...

Відомий також кам’яний рельєф, який відносять до елліністичної епохи Єгипту (близько 300 р. до н. е.), на якому зображений токарний верстат. Він мав дві стійки із центрами, між якими знаходилася деталь, що оброблялася. Її закріплення відбувалося зв’язуванням кінців стійок, що далеко виступали за лінію центрів. На деталь, що оброблялася накидували шнур, перетягуванням якого забезпечувалося її обертання. Одна людина обертала деталь, а інша вручну тримала різець і знімала шар матеріалу. Перші відомості про гайку яка була виточена на токарному верстаті відносять до 362р. н.е.

Машинобудування як галузь промисловості виникла в XVIII столітті. Винахід прядильної машини, ткацького верстата, парової машини, як універсального двигуна й інших машин спричинило створення машин для виробництва машин. Це було пов'язане з винаходом супорта, удосконалюванням металорізальних верстатів і появою інших металообробних машин. Перехід від мануфактури до машинного виробництва відкрило епоху великої машинної індустрії, промислового капіталізму ознаменував повний технічний переворот і загальне ламання суспільних відносин виробництва.

Машинобудування України виникло ще в середині XIX сторіччя. Наявність металу, вигідне транспортно-географічне розташування, висока концентрація сільськогосподарського виробництва сприяли розвитку важкого, транспортного і сільськогосподарського машинобудування.

Україна була й буде великою машинобудівною державою. Підприємства важкого машинобудування є у Дніпропетровську, Краматорську, Маріуполі, автомобільні, тракторні, з виготовлення двигунів – у Запоріжжі, Харкові, Кременчуці, Львові, верстатні, пресобудівні – у Києві, Харкові, Одесі, Мелітополі, сільськогосподарського машинобудування – у Дніпропетровську, Кіровограді, Херсоні тощо.

Основними елементами розвитку сучасного машинобудування є вдосконалювання засобів виробництва, методів організації виробництва (наприклад використання технологій серійного й масового виготовлення), перехід до стандартизації, автоматизації й інформаційного забезпечення процесів.